Kellerup Rideklub afholder Ryttermærke 3

I ryttermærke 3 læres der om rideudstyret og hestens behov og adfærd vil blive gennemgået. Hvilken type foder kan hesten få? Hvordan skal hesten passes?

Der vil læres om sygdomme og symptomerne ved hesten. Mere om sikkerhed samt, hvilke etiske regler, man skal handle efter.

Det sidste emne omhandler ridning. Her vil du skulle lære at sidde ned i trav og galop, mens du sidder korrekt på hesten med din vægt og hjælpere. Regler for ridning i trafik og på dresssurbanen.

Undervisning, Prøve & Priser

Undervisningen finder sted ved Kellerup Rideklub i rytterstuen og stalden. Som noget nyt kan man vælge at studerer hjemmefra og kun dukke op til prøven.

Kursuset foregår i ugerne 24 & 25

Lørdag d. 17/06-17 tidspunkt kommer senere

Søndag d. 18/06-17 tidspunkt kommer senere

Prøven finder sted i weekenden uge 25, hvor der også kan være mulighed for en "generalprøve", hvis man har lyst. Tidspunkt og rækkefølge fremlægges senere.

Vi kommer til at undervise ud fra Ryttermærke 3 hæftet og praktiske opgaver både med og uden hest. Det anbefales at deltagerne har kigget lidt i hæftet inden undervisning.

Deltagerne skal medbringe deres ridestøvler og ridehjelm begge dage, men behøver ikke have det på fra start, samt en madpakke.

Pris:

Selvstudie 350 Kr.

Inkl. undervisning 500 Kr.

Begge priser er inklusiv elevhæftet.

Tilmelding skal ske til Tine på tineaksgaard@hotmail.com senest 20.05.2017

Der skal bruges følgende oplysninger:

Navn, fødselsdag, adresse, klub, samt med eller uden undervisning.